Gissa vad hustrun har tagit fasta på?

Det här måste jag pröva sa bödeln, hängde sig själv.

Hustrun och jag tittade på ett TV-program, där programledaren prövade olika metoder för att få kroppen att fungera bättre. Framför allt så hävdade han att det var bra att fasta, så han prövade olika kända och mindra kända metoder. Ett av de bättre resultaten nåddes om man fastade 2 dagar i veckan.

”Det ska vi pröva”, sa hustrun. Gör du det tänkte jag. ”Men vi måste göra det båda två, annars fungerar det inte. Jag vill inte sitta och titta på när du äter något gott.” Fast när hon märkte min tveksamhet så började hon istället övertala arbetskamraterna. De hade naturligtvis också sett det här programmet, och alla (nästan) tyckte att det var en bra idé. Och tycker arbetskamraterna att det är en bra idé, då är det en bra idé. Då räcker det inte att arbetskamraterna prövar, då ska även mannen pröva.

Så idag har jag ätit två kokta ägg (man får visst äta 600kcal om man är man). Och jag tror min själ att jag kan äta ett knäckebröd också innan jag går och lägger mig. I morgon får jag äta som vanligt igen, och visst längtar jag dit. Men hur har det gått?

Jo vars, inte så farligt. Visst finns det ett visst sockersug, men annars är det inte så farligt. Har t.o.m. kunnat jobba lite fysiskt utan att ramla ihop i en hög. (som jag brukar göra om jag inte får mat). Men det var bara en dag, nästa test blir på lördag, då är det dag två. Det här ska pågå i 5 veckor. Men mår man bättre, så varför inte.

Nu hade jag planerat att ha en massa bilder på mat, men jag blev så sugen så jag plockade bort dem.

Blogglåt; ”Ett stilla regn” med Ted Gärdestad

Totte

Om skommagarden

Född 1953, teater- och musikintresserad nykterist med fyra barn och samma hustru som den dag jag gifte mig. Bor på landet och jobbar i skolan.
Detta inlägg publicerades i Familjen, Personligt, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Gissa vad hustrun har tagit fasta på?

  1. Johnny Mostacero skriver:

    Äntligen! Som jag har väntat. Se nu till att få lite frekvens på uppdateringarna så blir jag och alla andra läsare glada.

  2. Lisa Ljunggren skriver:

    Fasta på lördag? Inte då, då bjuder vi både på lunch och kvällsmat!

  3. Simon skriver:

    Jätteroligt att reklamen nedanför inlägget för mig var:
    7 saker du inte får äta: Gå ner i vikt varje dag genom att…
    Fantastiskt hur bra googles riktade reklam är.

Lämna en kommentar